Kā iebraukt bedrē, kad nav iespēju izvairīties?

10.03.2021

Ne vienmēr ir iespējams izvairīties no bedrēm, kas pavasarī nokūstot sniegam, šķiet, kļuvušas īpaši daudz. Iebraucot bedrē, var tikt nopietni bojāti automašīnas riteņi, balstiekārta un stūres mehānisms., tādēļ tālāk apkopoti daži padomi, kas palīdzēs samazināt bojājumu apjomu, kad nav iespēju neiebraukt bedrē.

Labākais risinājums, protams, būtu izvairīties no iebraukšanas bedrē, taču tas ne vienmēr ir iespējams. Īpaši tad, ja autovadītājam nepieciešams veikt pēkšņu, negaidītu manevru, bet aizmugurē vai priekšā atrodas citi satiksmes dalībnieki. Tas var novest pat pie negadījuma. Kā tad lai samazina automašīnas sabojāšanas risku, iebraucot bedrē? Renault Drošas braukšanas instruktori ir sagatavojuši ieteikumus, kas ļaus veiksmīgāk izbraukt bedres, nodarot pēc iespējas mazākus bojājumus automašīnai.

1. ieteikums. Pietuvojoties bedrei, vadītājam vajadzētu samazināt ātrumu un tieši pirms bedres noņemt kāju no bremzes pedāļa, tādējādi atslogojot automašīnas priekšpusi. Tas ir būtiski, jo bremzēšanas laikā priekšējie amortizatori noslogojas un nepilda savu funkciju. Līdz ar to trieciena enerģija tiek pārnesta uz automašīnas balstiekārtu un riteņiem.

2. ieteikums. Tieši pirms iebraukšanas bedrē ieteicams nospiest sajūga pedāli. Tādā veidā iespējams pasargāt pārnesumkārbu un dzinēju no trieciena.

3. ieteikums. Bedri izbraukt ar taisniem, nevis pagrieztiem riteņiem. Braukšana ar taisniem riteņiem samazinās automašīnas stūres mehānisma pārslodzi.

4. ieteikums. Ja priekšā atrodas ļoti liela bedre, mēģiniet to pārbraukt slīpi, izvairoties no iebraukšanas tajā ar vienas ass riteņiem vienlaicīgi.

5. ieteikums. Bedrei, kas atrodas līkumā, ieteicams pārbraukt no līkuma iekšpuses, piemēram, kreisajā līkumā ar kreiso riteni. Ārējās puses riteņi ir pakļauti lielākai slodzei, tāpēc sliktāk spēj pārvarēt nelīdzenu virsmu.

Avots: tvnet.lv